dijous, 14 de maig del 2020

Farmaciola de les emocions

Bon dia famílies!

En aquests moments, que estem travessant una situació difícil, les emocions juguen una part molt important del nostre benestar i, és per això, que ens hem de poder permetre sentir i acollir aquestes emocions però, sobretot, és molt important que els infants puguin saber gestionar-les.

Per aquest motiu, avui us volem proposar crear la farmaciola de les emocions que estarà plena de carícies, d’autoestima i d’optimisme, i que els infants, amb l'ajuda de l’adult, podran fer de manera molt divertida!

Els seus beneficis són reconèixer i gestionar les emocions, calmar el malestar emocional i treballar l’empatia.

Què necessitarem per fer-la?

Una capsa que tinguem per casa, com pot ser una capsa de sabates o qualsevol altra buida que tinguem sense utilitzar, i la decorarem com vulguem, la podem pintar, podem enganxar gomets, etc.

Què ha de tenir la farmaciola de les emocions?

  • Fitxa del pacient: per saber què li passa a l’infant i com ho podem solucionar. 

  • Recepta per prescriure alegria: per poder receptar allò que necessiti.





  • Tiretes enganxa petons: serveixen per curar les ferides provocades per les emocions. Qualsevol tireta de colors o amb dibuixos infantils és vàlida (podem decorar la capsa de les tiretes com més ens agradi). 


  • Vaporitzador anti-pors: aquest esprai és el remei per eliminar totes les pors! (podem diluir una mica de colònia en aigua).


  • Bombolles autocontrol: es faran servir per recuperar-se després d’un empipament i així, a través de la respiració, poder controlar les emocions.


  • Pilota antiestrès: aquest remei servirà per anar despullant-se de les males sensacions com són l’estrès o l’enuig llençant la pilota a qualsevol superfície (la podem comprar o fer-la nosaltres mateixos omplint un globus amb arròs).


  • Gases abraçadores: les utilitzarem per fer abraçades grans i fortes quan el pacient ho necessiti.


  • Mocadors recull de llàgrimes: aquests seran molt útils per eixugar les llàgrimes que a vegades acompanyen a les emocions.


  • Caramels cura-angoixes: ens ajudaran a eliminar la tristesa, l’angoixa i la ressaca del plor. Convé tenir bastants a la farmaciola, ja que sol buidar-se de forma ràpida i moltes vegades no s'utilitza amb finalitat terapèutica. 


  • Fonendoscopi: és molt important poder disposar d'un en la nostra farmaciola, perquè el doctor l'utilitzi sempre que ho consideri oportú. 





Com utilitzar la farmaciola de les emocions?

Quan un infant es troba malament i mostra alguna emoció que no pot controlar o gestionar, el podem acompanyar a la farmaciola, observar i compartir amb ells què li ha passat per omplir la fitxa. Seguidament hem de fer la recepta amb tot allò que necessiti de la farmaciola perquè torni a estar bé.





Esperem que us hagi agradat!

dimecres, 13 de maig del 2020

Juguem a disfressar-nos?

Hola Balenetes!

Què us sembla aquesta proposta?

Jugar a disfressa-se és molt necessari a la vida dels més petits i petites, perquè contibueix al seu desenvolupament. Quan els infants es vesteixen d'un personatge, s'imaginen una història al voltant d'aquesta disfressa, donant via lliure a la seva fantasia, a la seva espontaneïtat i a la seva creativitat.


Avui us proposem agafar una capsa gran que tingueu a casa i oplir-la amb tot allò que ens pugui servir per disfressar-nos! Segur que tenim molts accessoris i objectes relacionats amb el món de les disfresses (collarets, diademes, corbates, llaços, perruques...) També podem posar mocadors, teles, llençols... ja que serviran per fer cabanyes, llargs vestits o capes, tipis o moltes altres coses!

Un cop hem omplert la capsa de tots aquells accessoris, disfresses i teles, arriba la part més divertida!

Papes, mames; nens i nenes comença la disbauxa!

Agafem allò que més ens agrada, fem combinacions amb els diferents materials de la capsa i... ja podem ser tot allò que volem! un príncep o princesa que viu a un castell, un pirata que navega amb el seu vaixell o divertits pallassos... Feu volar la vostra imaginació!

Posar-se una disfressa i adquirir altres rols, ajuda als infants a actuar de forma lliure. És un recurs ideal per treballar l'empatia ja que els nens i nenes es posen al lloc de l'altre, es pot imaginar que faria el drac o un cuiner... D'aquesta manera pot expressar els seus sentiments i reconèixer els dels altres. També ajuda a desenvolupar l'expressió verbal i a diferenciar entre fantasia i realitat.

Un com tenim la disfressa posada, amb el moviment i l'acció de representar i crear escenaris diferents, fomentarà la coordinació de moviments, ja que les disfresses conviden als infants a moure's per tot l'espai imitant el seu personatge o creant de nous!

Estem segures que gaudireu d'una estona molt divertida en família, plena de riures i momens màgics!

Esperem que us hagi agradat i que ens envieu fotos d'aquestes estones!






Esperem que us hagi agradat i que ens envieu fotos d'aquestes estones!

dimarts, 12 de maig del 2020

El conte dels Tres Porquets

Hola famílies!

Avui volem compartir amb vosaltres una versió que hem creat del conte dels Tres Porquets, on a través de les imatges i de la musicalitat de la història us endinsareu amb els vostres fills i filles en el món màgic dels contes.

Els tres porquets és un conte tradicional, aquest conte ens ensenya diferents valors com l'esforç, la cooperació i la solidaritat.

El valor de l'esforç es pot veure al llarg del conte quan el porquet que treballa de valent per realitzar la seva casa de ciment, al final aconsegueix salvar-se i salvar als altres dos porquets del llop.

La importància de la cooperació es pot observar quan es posen d'acord per tal que el llop no aconsegueixi entrar a la casa de ciment.

Per últim el valor de la solidaritat apareix també al llarg de tot el conte, ja que els porquets se solidaritzen els uns amb els altres perquè el llop no els agafi, els deixen passar a la casa sense demanar res a canvi.




dilluns, 11 de maig del 2020

Neu casolana ❄

Bon dia famílies 🌻

Tot i que l'hivern ja ha marxat... us agradaria poder crear la vostra neu casolana?

En aquesta entrada us expliquem com la podeu fer! La seva elaboració és molt senzilla i segur que als vostres fills i filles els hi encantarà!

A qui va dirigida

Aquesta activitat va dirigida als infants que es poden asseure per si mateixos i manipular objectes!

Materials que necessitem

- Aigua (un got d'aigua)
- Bicarbonat de sodi (necessitarem tres gots plens aproximadament)
- Un o més recipients que facin la funció de safata per poder experimentar amb la neu
- Diferents objectes per fer transvasaments, posar i treure, manipular... com ara culleres i bols

El bicarbonat de sodi és un condiment alimentari, que s’acostuma a utilitzar a la rebosteria, tot i això haurem d’estar molt pendents, per si les seves mans anessin a la boca, no és recomanable la ingesta en gran quantitat del bicarbonat de sodi. 

Passos a seguir

Hi ha moltes formes diferents de crear la neu de forma casolana, nosaltres hem seguit les indicacions que http://www.creajugaieduca.cat/ fa al seu blog i a continuació us farem una ressenya dels passos a seguir:

Primerament, en un recipient posarem els tres gots de bicarbonat i, a poc a poc, anirem afegint l'aigua, és important no tirar massa aigua, sinó la barreja es fon. (màxim un got d'aigua).

Us recomanem que, quan aneu afegint l'aigua, també amasseu el bicarbonat i així s'anirà transformant en una textura similar a la neu. 

Finalment, aquesta barreja la podeu ficar en una safata per tal que el vostre fill o filla la pugui manipular millor i... la neu ja està feta per poder experimentar i jugar amb ella!

Els infants gaudiran manipulant la textura que es crea amb aquests dos elements! També podeu afegir alguna petita joguina, material o motlle dins el recipient, així el joc serà més enriquidor i afavorirà a la creativitat, l'experimentació i els descobriments! 


Què vivencia l'infant a través de la proposta

- Desenvolupament del pensament científic: fem un experiment! Causa – efecte. Genera curiositat i emoció amb allò que passarà.

- Plantejament d'hipòtesis, tot i que depenent de l'edat de l'infant encara no les podran verbalitzar, el fet de veure dos materials i vivenciar que quan es barregen es transforma en un, és una situació que als nens i nenes els hi desperta curiositat, necessitat d'experimentar, plantejar-se el perquè voler-ho descobrir...

- Experiències sensorials: textures diferents, estat líquid, sòlid...

- L'infant és el protagonista l'activitat i d'aquesta transformació que acabarà amb la creació de la seva pròpia neu amb la qual posteriorment podrà jugar.

- Fomenta la imaginació i la creativitat a través de la manipulació de la neu.



divendres, 8 de maig del 2020

Ho puc ficar?


Bon dia famílies,



Avui us volem proposar una activitat enriquidora per a les diferents edats, ja que l'infant, depenent de l'etapa en què es trobi, farà un descobriment, explorarà o donarà simbolisme als materials.

Si es troba en l'etapa d'exploració dels objectes, les anelles els hi servirà com a mossegador, per practicar com l'infant agafa l'objecte, com a sonall si les ajuntem... i la llauna els hi pot servir per fer descobriments sensorials picant a diferents superfícies amb la llauna, diferents textures... a poc a poc es familiaritzarà amb els objectes i els anirà coneixent les seves propietats per descobriment.

Quan són més grans i es troben a l'etapa de combinar objectes, és quan podem dur a terme l'activitat plantejada, a la tapa de plàstic de la llauna, podem fer un forat de la mida de l'anella  per poder introduir-la, per tal que el vostre fill o filla pugui realitzar la proposta.

Nosaltres hem escollit una llauna de llet en pols buida, però es pot fer amb capses de sabates, de mocadors...

La intenció de la proposta és que l'infant introdueixi les anelles pel forat, jugant amb la permanència de l'objecte, treballant d'aquesta manera la concentració i precisió, la coordinació òculo-manual, la motricitat fina practicant la pinça...

Si ho feu amb una capsa de cartó, podeu fer una obertura per la part inferior per tal que l'infant pugui descobrir que, encara que no veu l'objecte, segueix estant dintre de la capsa. 







Esperem que us hagi agradat!

dijous, 7 de maig del 2020

Què hi ha dins del bolquer?

Bon dia famílies!

Segurament a molts infants que porten bolquer els hi agradaria descobrir què passa al bolquer quan es fan pipi, perquè  no es mullen, que hi ha dins... i ara és un bon moment per descobrir-ho perquè molts estan iniciant o iniciaran ben aviat el procés de control d'esfínters i és probable que tinguem algun bolquer que ja no necessitarem.

Per aquest motiu, avui, us volem proposar una activitat d'experimentació molt interessant i divertida per fer amb la canalla!
Aquesta activitat va dirigida a tots aquells nens i nenes que tinguin curiositat o que vulguin experimentar!


Qui s'anima a fer-la?

Material que necessitarem


• Un bolquer
• Ampolla d'aigua de 1,5l
• Colorant de diferents colors
• Gots (un per cada color que tinguem)
• Estisores

Elaboració


• Agafem un bolquer, l'obrim i el posem damunt d'una superfície plana.
• Agafem l'ampolla d'aigua i omplim els gots.
• Posem una mica de color a l'aigua del got i barregem (tindrem cada got d'un color).
• Ara toca tirar cada got al bolquer que tenim preparat sobre la taula.
• Amb la mà toquem el bolquer i ... Sorpresa! Està sec!
• On està l'aigua que hem tirat? Doncs ara, és el moment d'agafar les tisores i retallar pel mig del bolquer.
• L'obrim i què ens trobem? Podem veure que el que hi ha dintre del bolquer és cotó, que s'ha inflat amb l'aigua de colors que hem tirat abans i l'ha absorbit! Per aquest motiu no ens mullem quan fem pipi al bolquer!

Que treballem amb aquesta activitat:


Treballem l'atenció, la concentració, la discriminació dels colors, l'estimulació sensorial i la coordinació òcul-manual.




Esperem que us hagi agradat!🌈

dimecres, 6 de maig del 2020

El rei 🌞 i la reina 🌛


Bon dia balenetes!


Avui us presentem la història de "El rei Sol i la reina Lluna", una petita representació creada per l'educadora Mireia de la narrativa curta de Sió Riba.



- De quin color és el Sol?

- On dorm la Lluna?

- El Sol surt de dia o de nit? I la Lluna?

- A què juguen junts?



Una forma bonica, visual, original i divertida de conèixer com són i què fan el rei Sol i la reina Lluna, de començar a conèixer l'univers, la descoberta de l'entorn natural i social...





Esperem que us agradi!


Cuinar en família

Una de les activitats més relaxants, dolces i divertides és cuinar un  postre ! Què us sembla fer un coc en família? El vostre fill o fil...