Bon dia famílies, avui vlem compartir amb vosaltres l'activitat d'aparellar sons.
Us animeu a fer-la?
Edat a la que va dirigida la proposta:
A partir dels dos anys aproximadament
Material que necessitem:
Preparació i muntatge del material per realitzar l'activitat:
- Primerament serà interessant i beneficiós que l'infant conegui els diferents elements amb els quals omplirem els tubs. Així és que prepararem tres recipients, cadascun amb un grapat dels elements que proposem i estigui una estona manipulant, experimentant i analitzant. D'aquesta manera facilitarem que pugui treure les seves pròpies conclusions davant la realització del joc.
- Omplim un d'aquests tubs amb tres o quatre cullerades d'arròs o llenties, un altre amb sal o sucre (també 3 o 4 cullerades) i l'últim amb 1 o 2 nous o un grapadet d'avellanes i els tapem pels extrems amb el paper ben resistent evitant que es foradi o trossets de tela, enganxats amb cola o silicona i subjectats amb cinta adherent (celo) o una goma.
Prèviament els podeu forrar i decorar al vostre gust perquè quedin més atractius i divertits. Els tres estaran decorats exactament iguals.
Seguidament farem el mateix procediment amb els altres tres tubs sobrants, és a dir, els omplirem amb els mateixos ingredients i en la mateixa mesura que els anteriors, decorant-los entre ells de la mateixa manera però diferent dels tres primers tubs, d'aquesta manera es podrà diferenciar un grup de l'altre.
Us animeu a fer-la?
Edat a la que va dirigida la proposta:
A partir dels dos anys aproximadament
Material que necessitem:
- 6 tubs de cartró restants del paper higiènic o 3 tubs de cartró restants del paper de cuina tallats per la meitat.
- sal o sucre
- llenties o arròs
- nous, avellanes o festucs
- paper resistent (de xarol, cartolina, diari...)
- cinta adherent (cel·lo) o gomes elàstiques.
Preparació i muntatge del material per realitzar l'activitat:
- Primerament serà interessant i beneficiós que l'infant conegui els diferents elements amb els quals omplirem els tubs. Així és que prepararem tres recipients, cadascun amb un grapat dels elements que proposem i estigui una estona manipulant, experimentant i analitzant. D'aquesta manera facilitarem que pugui treure les seves pròpies conclusions davant la realització del joc.
- Omplim un d'aquests tubs amb tres o quatre cullerades d'arròs o llenties, un altre amb sal o sucre (també 3 o 4 cullerades) i l'últim amb 1 o 2 nous o un grapadet d'avellanes i els tapem pels extrems amb el paper ben resistent evitant que es foradi o trossets de tela, enganxats amb cola o silicona i subjectats amb cinta adherent (celo) o una goma.
Prèviament els podeu forrar i decorar al vostre gust perquè quedin més atractius i divertits. Els tres estaran decorats exactament iguals.
Seguidament farem el mateix procediment amb els altres tres tubs sobrants, és a dir, els omplirem amb els mateixos ingredients i en la mateixa mesura que els anteriors, decorant-los entre ells de la mateixa manera però diferent dels tres primers tubs, d'aquesta manera es podrà diferenciar un grup de l'altre.
Altres alternatives:
En lloc de tubs de WC es poden utilitzar envasos de làctics bebibles (actimel) o ampolles petites de suc.
Posem en acció la proposta!!!
Es podrà realitzar de dues maneres:
1- Els 6 tubs estaran col·locats damunt d'una taula a on ell podrà arribar fàcilment o a terra.
Agafarà un i l'agitarà fent-lo sonar com si d'un instrument es tractés. Aleshores haurà d'anar fent sonar els de l'altre color fins que trobi el que emet el mateix so. I així farà amb els dos restants.
2- L'infant tindrà un conjunt de tubs i l'adult o germanet gran que jugui amb ell tindrà l'altre.
L'acompanyant del joc farà sonar un dels tubs i el nen/nena haurà de comprobar quin dels tres fa el mateix so.
Què treballem?
En lloc de tubs de WC es poden utilitzar envasos de làctics bebibles (actimel) o ampolles petites de suc.
Posem en acció la proposta!!!
Es podrà realitzar de dues maneres:
1- Els 6 tubs estaran col·locats damunt d'una taula a on ell podrà arribar fàcilment o a terra.
Agafarà un i l'agitarà fent-lo sonar com si d'un instrument es tractés. Aleshores haurà d'anar fent sonar els de l'altre color fins que trobi el que emet el mateix so. I així farà amb els dos restants.
2- L'infant tindrà un conjunt de tubs i l'adult o germanet gran que jugui amb ell tindrà l'altre.
L'acompanyant del joc farà sonar un dels tubs i el nen/nena haurà de comprobar quin dels tres fa el mateix so.
Què treballem?
- L'atenció i la concentració
- Els colors
- L'estimulació dels diferents sentits
- La capacitat d'identificació
- La discriminació i la memòria auditiva
- La descoberta de diversos conceptes matemàtics: fort, fluix, suau, dur, molts, pocs, gran, petit..
- La confiança i l'autoestima
- La comunicació i el llenguatge verbal.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada